کابینت های گلاس چیست ؟

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از جدیدترین مدل های کابینت آشپزخانه یعنی کابینت های گلاس آشنا کنیم. شاید اولین سوالی که برای شما ایجاد شود این است که معنی کلمه “های گلاس” چیست ؟ همچنین ممکن است کلمه “کابینت ام دی اف های گلاس” را نیز شنیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا کابینت ام دی اف همان کابینت های گلاس است یا با هم فرق می کنند ؟ کابینت های گلاس بهتره یا ام دی اف ؟ آیا می دانید مزایا و معایب استفاده از کابینت های گلاس چیست ؟ آیا می دانید کابینت های گلاس چه رنگ هایی دارد ؟ با ما همراه باشید تا در ادامه این مقاله پاسخ تمامی این پرسش ها را به شما بدهیم تا بتوانید با آگاهی کامل از این کابینت ها انتخاب درستی داشته باشید.

کابینت هایگلاس سفید و توسی

معنی های گلاس چیست ؟ کابینت های گلاس یعنی چه ؟

در ابتدا می خواهیم با معنی واژه “های گلاس” آشنا شویم. از نحوه تلفظ این کلمه مشخص هست که این کلمه یک واژه لاتین هست. و شاید شما هم فکر می کنید که کلمه Glass به معنی شیشه در این کلمه بکار رفته است. در صورتی که این طور نیست. عموما همین تصور را برای کلمه های گلاس می کنند که چون این نوع کابینت ها حالت شیشه ای دارند پس کلمه Glass در این واژه بکار رفته است. در صورتی که نگارش درست این واژه به صورت High Gloss به معنی درخشندگی یا براقیت زیاد است.

به طور کلی های گلاس یک ورق است. ورقی که یک روکش پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس روی آن قرار گرفته است و علت اصلی براق بودن کابینت های گلاسهمین پوشش پلکسی است. طرف دیگر این ورق ها یک لایه پوششی دیگر قرار می گیرد. براق بودن و حالت درخشندگی این ورق ها باعث شده در زمینه ساخت تجهیزات دکوراسیون منزل مثل کمد دیواری، کابینت آشپزخانه و … از این ورق ها استفاده بشود.

 

کابینت های گلاس چه رنگی خوبه ؟

به طور کلی ورق های گلاس رنگ ها و طرح های زیادی دارند. کابینت های گلاس سفید طلایی، کابینت های گلاس سفید طوسی، کابینت های گلاس سفید قهوه ای، کابینت های گلاس سفید اکلیلی و … از جمله پرطرفدارترین رنگ های این نوع کابینت های می باشند. از طرح های مختلف کابینت های گلاس می توان به کابینت های گلاس دوپله، کابینت های گلاس جزیره، کابینت های گلاس اکوپنل، کابینت های گلاس خامه ای و … نام برد.

 

مزایا و معایب ورق های گلاس؟

همانطور که قبل تر اشاره کردیم، ورق های های گلاس به دلیل درخشندگی و جذابیت بصری بالایی که دارد در انواع کابینت ها و کمد دیواری ها و به طور کلی در تجهیزات دکوراسیون منزل استفاده می شوند. اما درخشندگی و براق بودن این ورق های تنها علت محبوب بودنشان نیستند و مزایا دیگری هم دارند. در ادامه با مزایای دیگر این نوع ورق ها آشنا می شویم.

· مقاوم در برابر رطوبت

یکی از مهمترین مزیت های این نوع روکش ها مقاومت آن ها در برابر رطوبت می باشند. در مقایسه با ام دی اف، ورق های گلاس به دلیل استفاده روکش پلکسی گلاسه در برابر رطوبت مقاوم تر هستند. اما باید مواظب بود که این روکش ها دچار آسیبی نشوند. چرا که با آسیب دیدن روکش های گلاس، میزان آسیب پذیری آن ها در برابر رطوبت بالا می رود.

 

· تنوع بالای رنگ و طرح

یکی دیگر از مزیت های کابینت های گلاس نسبت به کابینت های دیگر تنوع بالای این ورق ها در طرح و رنگ های گوناگون می باشد. با این وجود در زمان انتخاب مدل و رنگ کابینت های گلاس حق انتخاب زیادی خواهید داشت.

· عمر طولانی

شاید مهمترین مزیت این کابینت ها را بتوان دوام بالای آن ها دانست. کیفیت بالای ساخت این کابینت ها باعث می شه که عمر کابینت شما زیاد بشه و در مدت زمان کوتاه، کابینت های گلاس شما نیاز به تعمیر یا تعویض نداشته باشه.

· ترمیم و تعمیر راحت

تصور کنید که کابینت های گلاس شما به دلایل مختلفی نیاز به تعمیر داشته باشد. مثلا قسمتی از کابینت آشپزخانه یا کمد دیواری شما که از جنس های گلاس هست آسیب دیده و شما مشکل را با یک کابینت ساز مطرح می کنید. مطمئنا هیچ موقع دوست ندارید بشنوید که مدل ورق های گلاس شما دیگه در بازار موجود نیست و مجبور هستید از طرح دیگه ای استفاده کنید. قطعا استفاده از یک طرح دیگه برای ترمیم به شدت ظاهر کار را زشت و زننده می کند. از طرف دیگر تعویض کلی مدل کابینت به خاطر آسیب دیدگی یک قسمت غیرمنطقی و پرهزینه می باشد. اما نگران نباشید. به دلیل استقبال گسترده مصرف کنندگان از کابینت های گلاس، طرح ها و مدل های گوناگون ورق های گلاس در بازار به وفور یافت می شود. از نظر من که این موضوع مهمترین مزیت این نوع کابینت هاست.

 

کابینت های گلاس چه معایبی دارد؟

پس از اینکه با چند نمونه از مزایای کابینت های گلاسآشنا شدیم حالا نوبت رسیده که از خودمون بپرسیم کابینت های گلاس چه معایبی دارد؟

· میزان بالای خش پذیری و لک پذیری

همانطور که اشاره کردیم سطح ورق های گلاس براق و درخشان می باشد. همین موضوع باعث می شود که سطح این نوع ورق ها نسبت به ورق های دیگر دچار خش و لک زیادی بشوند.

· تیز بودن لبه های ورق های گلاس

به طور کلی به دلیل برش خوردن ورق ها لبه های آن ها تیز وبرنده می شوند. اما میزان تیزی و برندگی لبه های ورق های گلاس نسبت به سایر ورق ها بیشتر است. چرا ؟ به این دلیل که امکان سمباده زنی گوشه های ورق وجود ندارد و همچنین روکش های گلاس نسبت به روکش های دیگر خاص تر و متفاوت تر هست.

· ورق های گلاس یک طرفه

همانطور که اشاره کردیم در ساخت ورق های گلاس تنها یک سمت آن توسط روکش پلکسی گلاس پوشانده می شود و طرف دیگر آن از یک لایه ساده و غیر پلکسی گلاس استفاده میشه. اما مشکل کجاست؟ مشکل این حالت زمانی هست که شما نیاز پیدا می کنید ورق های گلاس را در مکانی استفاده کنید که هر دو طرف آن دیده می شود و باید هر دو سمت آن ظاهر مناسب و زیبایی داشته باشد. راه حل چیست ؟ راهکاری که برای برطرف کردن این مسئله داریم استفاده از دو ورق های گلاس هست. اما این کار باعث زخیم تر شدن کار می شه و همچنین هزینه اضافه تری را هم دارد.

کابینت های گلاس ایرانی یا کابینت های گلاس خارجی؟

به طور کلی تکنولوژی ساخت، نوع متریال به کار رفته و دقت بکار گرفته شده در ساخت کابینت های گلاس تعیین کننده میزان کیفیت آن ها هستند و نمی توان به قطعیت گفت که آیا کابینت های گلاس ایرانی بهتر است یا کابینت های گلاس خارجی؟ اما ما یک راهکاری به شما می دهیم تا بتونین به راحتی مشکلات و عیب های موجود در سطح ورق های گلاس را متوجه بشین. فقط کافیه یک چراغ قوه داشته باشین. نور چراغ قوه را روی سطح ورق بگیرید و دقت داشته کنید که آیا سطح ورق دارای موج هست یا نه ؟ همینطور اگر عیب های دیگری هم داشته باشد با نور مستقیم چراغ قوه قابل مشاهده می باشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =